Prieš 30 metų Šiaulių mieste susikūrė roko grupė „Bix“ . Ką veikė „bixininkai“ tuomet? Kaip ši roko grupė pakeitė Lietuvos muzikos pasaulį? Kuo įdomūs muzikiniai albumai „XXX“, Bix Ray“? Visi grupės „BIX“ albumai išleisti 7 kompaktinių diskų rinkinyje „XXX“. Muzika buvo skaitmeniniu būdu atnaujinta 2017 metais. Albumo dalys: Žiurkių miestas (1982) Akli kariai (1991) La Bomba (1992) Doozgle (1993) 7 (1995) WOR’S (1997) BIX-RAY (2015) Albumo dainų sąrašą galite peržiūrėti čia Dalies kompaktinių diskų viršelių dailininkas – grupės lyderis Samas (Saulius Urbonavičius). Albumų viršelius galite pamatyti čia Dainininko, muzikanto, prodiuserio, TV laidų vedėjo, tapytojo Sauliaus Urbonavičiaus – Samo prisiminimai apie gyvenimą Šiauliuose, grupės BIX koncertus čia Albumo dainų galite paklausyti tinklalapyje čia Samas interviu yra sakęs: „Idėja įkurti grupę BIX kilo dar 1982 metais, tada studijavau Šiaulių universiteto Dailės fakultete. Tais laikais namų sąlygomis parengėme kiek juokingą pirmąjį albumą, vėliau jį ir išleidome. Tada Lietuva dar nebuvo laisva. Prisimenu, kad albumu domėjosi netgi saugumas – vyrukai analizavo, kokie čia „nusikaltėliai“ kuria tokius tekstus.“ Dainose ironiškai žvelgiama į vartotojų visuomenės grupę, skamba energinga melodija. Tokiu būdu pratęsiama „Bix“ grupei būdinga vartotojiškos visuomenės kritika, pateikiama ironiška pozicija. Oficiali grupės „Facebook“ paskyra (nuoroda) įdomi savo mintimis, Svarbesni momentai. Sauliaus „Samo“ Urbonavičiaus tekstuose buvo išjuokiamas provincialumas, socialinis ir nacionalinis ribotumas, apdainuojama „miesto romantika“. 7 vyrukai iš Šiaulių miesto akimirksniu išpopuliarėjo ir tapo savo žanro flagmanais. Pradėję nuo savo miesto salių, vėliau užkariavę visos Lietuvos sales ir stadionus bei aikštes, o taip pat užėmę ir laisvų radijo stočių eterį, Bix’ai įsiveržė į atrodytų perpildytą Vakarų rinką: gausūs koncertai Vokietijoje, Prancūzijoje, Italijoje, Lenkijoje, Čekijoje, Slovakijoje, Beneliukso, Skandinavijos šalyse, JAV. Viename Vokietijos klubų vyrukai grojo su tuomet dar neišgarsėjusia „Nirvana“. Tais pačiais metais dalis grupės muzikantų pateko į avariją, kurios metu žuvo pirmasis grupės vadybininkas Marius Brasiūnas. Įvykis sukrėtė muzikantus, atrodė, kad toliau dirbti nėra prasmės. 1991-aisiais metais pasirodė pirmasis BIX albumas „Akli kariai“, skirtas žuvusiam draugui. 1992-aisiais BIX’ai, iš naujo atgavę jėgas, išleido kultiniu tapusį albumą „La bomba“ (MC). Grupės muzika vis dar buvo „einamas“ produktas Vakaruose, tačiau kaip vėliau pastebės vienas „bixinis“, eksportui reikėjo angliškų dainų, o jie dainavo lietuviškai arba „paukščių kalba“. Skubios anglifikacijos išraiška ir buvo trečiasis bandymas – albumas „Doozgle“ (MC ir CD), kuriame buvo ir senų lietuviškų dainų, ir naujų – angliškų. Nuomonės apie jį tėvynėje buvo pakankamai kontraversiškos, o Prancūzija tuo metu leipo nuo ten populiaraus alternatyviojo roko. BIX’ų muzika buvo kaip tik iš tos operos. 1994-aisiais grupė dalyvavo LNK „Tikro garso“ koncerte. Jis ypatingas tuo, kad septyniukei talkino styginių kvartetas. Įdomios grupės lyderio „Samo“ mintys. Įdomios, nes gali tikti pradedantiesiems muzikantams… Taip, mūsų keliai susitiko su „Nirvana“, kurie mus apšildė vieno festivalio metu. Tuo metu jie buvo niekam nežinoma grupelė iš Amerikos. Su Kurtu Cobainu drauge tampėmės užkulisiuose. Tik jis, kaip visada, buvo girtutėlis. O „Bix“ buvo festivalio finalinė grupė. Buvome labai įdomus kolektyvas iš Sovietų sąjungos, grojantis įdomią muziką. Tuo metu daug teko patirti ir pamatyti. Berlyno sieną griovėme. Kai tai įvyko, kaip tik vykome į turą po Vakarų Vokietiją. Labai įdomus ir stiprus potyris. – Mes visada buvome ant savotiško slenksčio. Trūko labai nedaug, kad taptume gerai žinoma grupe vakaruose. Trūko vadybos. Pradžioje turėjome savo vadybininką, kuris žuvo autoavarijoje. Patyrėme didžiulę netektį. O po jo jau neradome geros vadybos. Pačiam groti ir vadybininkauti neįmanoma. Ypatingai kalbant apie užsienį. Buvome pirmieji lietuviai, kurių muzikinius vaizdo klipus transliavo MTV, „Viva“. Už vieno klipo režisūrą esu gavęs apdovanojimą pasauliniame konkurse Kanuose. Kartą susėdę bandėme suskaičiuoti, kiek dainų esame sukūrę. Pasirodo, ne ką mažiau, nei „bitlai“ – per 300 kūrinių. Tik, bėda, Lietuvoje per mažai laiko ir jėgų skyrėme savo užsienietiškos kūrybos reklamai. Todėl jos ne visiems žmonėms žinomos. Aš niekada nebuvau šiaulietis – esu panevėžietis, atvykęs studijuoti į Šiaulius. O dabar jau daug metų esu vilnietis. Tačiau visas grupės variklis bazuojasi Šiauliuose. Per koncertą skelbsime kiaulės šermenis, skersime kiaulę ir visus ja vaišinsime. (Juokiasi.) Kiaulė jau atgyveno savo laiką – per gimtadienį su ja atsisveikinsime. Su kiaulės laidotuvėmis norime palaidoti vartotojišką kultūrą. Galiu išduoti, kad ta proga atgaivinsime tik vieną kartą gyvenime grotą dainą „Mes mylim žvaigždes, o labiausiai kiaulieną“. Šaltinis Toliau keletas unikalių tema, idėjomis dainų tekstų. Daugiau dainų tekstų rasite čia „Paimk mane“ Paslėpki po savo rankomis, po savo plaukais Paslėpki po žeme, po savo ežerais Aš šiandieną nieko nenuveikiau, aš nieko nežinau Aš net neperplaukiau upės, neišgelbėjau… Aš šiandieną tuščias indas, pripildyki mane Pačio, pačio skaudžiausio dangaus Paimk mane Ė paimk mane, o įsileiski mane Paglostyk mano randus, uždeginki žaizdas Paguldyk mano kūną į lovas baltas Nuplauk mano širdį, nušluostyki akis Tik nebandyk manęs keisti, pasiimk koks esu Paimk mane koks aš esu Ė, paimk mane Šitos gatvės tuščios, apsvaigęs ruduo Perrūgę barai, aš ten girtas akmuo Šiandieną atstumtas, svetimas, tuščias visiems Susipainioja mano kojos ir aš krentu žemyn O laikyk mane, sugauk mane Ė, paimk mane Ne, aš ne šventas, susitepęs vanduo Įsimaišęs tarp niekšų, pažinki mane Kai visas pasaulis tik spjaus į mane Kai stogą nuneš ir bus šalta viduje Kai mano širdį suplėšys ir šers ją žvėrims Kai niekas niekada nebelauks manęs O, paimk, koks aš esu Šaltinis Bix – S.V.M. Dabar stogų važiavimo metas Akys spindi paslaptim Gal tu žinai kiek tavo galvoj verpetų Ir kuris įtrauks tave O vakar mes gyventi taip paskubėjom Šiandien tuščia tik tuščia galvoj Kur mes vakar buvome išėję Kur mes šiandien kur būsime rytoj? SHALALAILALALAILALA Kišenės tuščios mes sėdime ant ledo Net žemė slysta iš po kojų Kosmonautai mes dažytojai stogų Ir užteks mums šiandien spalvų Kodėl galvos tuščios Kodėl rankos Kodėl kojos neša Kur mus taip veža Aš tave šiandien nuvesiu Į klaikiai gražų žalią sodą Mes sutrauksim po kanapę Nes mums gyventi taip nuobodu Taip sukasi galva Šiandien stogų važiavimo metas Ir klaikiai lyja lyja vidun Mes apsisukame apie savo ašį Ir šiandieną grįžtame namo Kodėl galvos tuščios Kodėl rankos Kodėl kojos neša Kur mus taip veža Šaltinis Straipsniai apie grupę „BIX“ iš žinomo naujienų portalo čia Paruošė Aurimas Nausėda
0 Comments
Projektas „Šiauliai gyvai“ šešis metus primena apie Šiaulių miesto gabiausius muzikinius talentus.12/30/2019 Šešis metus Šiaulių mieste vykdomas muzikinis projektas „Šiauliai gyvai" Kuo tai buvo svarbu Šiauliams? 2019 metais sukurti 7 vaizdo klipai apie savitą muziką grojančius šiauliečius. „Šiauliai gyvai" oficiali svetainė (nuoroda). Muzikantų, grupių vaizdo klipus rasite „Youtube" paskyroje čia 2019 metais paskelbtas vaizdo klipas Gabijos Petrauskaitės ir Tito Jukštos meilės daina „Kaip sapne". Nuoroda Grupės „Gårâžē " daina gitaroms, būgnams čia Roko grupės „Colours of Bubble" daina „Too Much Is Not Enough" čia Roko stilistikos dainas grojančios grupės „Sun City Lines" daina „Smile" čia Teatrališka roko grupės „Church on Wheels" daina „Namai namučiai". Nuoroda Alternatyvaus roko grupės „Kieno Mishke Kankorezhiai" daina „Nepakviečiau pašokt" čia Perkusininko, kompozitoriaus Gintauto Gascevičius (GINC) kūrinys „Dobile" čia 2018 metais paskelbtas vaizdo klipas apie chorą „Atžalynas“. 2017 metais – du nauji muzikuojančių šiauliečių vaizdo klipai, 2016 metais – šeši. Vaizdo klipas „Šiaulių miesto kamerinis choras „Atžalynas“ 25″ įdomus vadovės, choristų mintimis apie chorinę muziką. Įrašas 2017 metais paskelbtas vaizdo klipas, kuriame grupė „Sunny“ kanklininkės, būgnininkas groja prie Talkšos ežero Šiauliuose. Įrašas čia Šiaulių jaunimo choras „Atžalynas“ atliko aranžuotą kompozitoriaus V. Klovos dainą Šiaulių multifunkcinėje arenoje. Vaizdo įrašas čia 2016 metų birželio 2 dieną paskelbta menininkų grupės „Trintukas prieš Tikrovę” (aliuzija į Švedijos poeto Bruno K. Öijerio citatą „Mano trintukas prieš jūsų Tikrovę”) daina bliuzo ritmu „Radviliškio bliuzas” sukurta naudojant Klaipėdos poeto G. Grajausko eilėraščio „Radviliškio bliuzas“ tekstą (poeto eiles galite paskaityti čia), marimbos, vibrofono, virtuvinio plaktuvo („mikserio“) garsus. Poeto G. Grajausko eilėraščio tekstą apie nelaimingą meilę, emigraciją skaitė aktorė Monika Šaltytė, marimba, vibrofonu grojo būgnininkas Gintas Gascevičius (grupės „Bix“, „Sisters on wire“ narys), klavišiniais instrumentais – garso prodiuseris Gintaras Dzidolikas. Videoklipą rasite čia G. Grajausko eilėraščio „Radviliškio bliuzas“ tekstas Radviliškio bliuzas pats gražiausias buvo visam miestely – ir aukštas, ir nekvailas, o jau šypsena šypsena; mergos tik ratais ėjo turėjau plaukus iki šiknos, tai buvom pora anuomet, paskui kai išlėkė užsidirbt, tai ir suvisam vedė tokią airę, našlę su dviem vaikais: nuotrauką atsiuntė, stovi visi išsišiepę tam savo Dubline vis vadina mane drauguže ir laiškus vis rašo, o kartą žinutę atsiuntė: „Mesk tu ta meslina gyvenima, visi normalus jau cia“ parašiau: „zinai man tai geriausia savo karste“ – ir dar taip kvailai susimoviau – nu krašte, ne karste gi kad ne tiedu vaikiūkščiai, pėsčia nueičiau, visai tai Airijai snukį nagais išakėčiau! Šaltinis Kodėl grupės pavadinimas „Trintukas prieš tikrovę“? Dar vieną atsakymą rasime G. Grajausko interviu ištraukoje: „– Esate minėjęs, kad save laikote ne ekstazių, susijusių su fantazija, bet intymumo, vaizduotės, kaip savotiško strategijos meno, patirties struktūrinimo ir sisteminimo galios, specialistu. Vienu iš rinkinio „Naujausiu laikų istorija: vadovėlis pradedantiesiems“ skyriaus epigrafu pasirinkote Bruno K. Öijerio citatą: „mano trintukas / prieš /jūsų tikrovę“. Trintuko metafora man atrodo tinkama, šmaikšti ir kiek netikėta, lyg panaikinanti, paneigianti minėtojo strategijos meno galimybę. Ar priešingai – ištrinti tam, kad būtų galima susisteminti, išgauti kuo grynesnius pavidalus, formas, mintis? Tarsi vaizduotė perimtų trintuko funkcijas? – Na, diversija taip pat yra strategijos meno rūšis – nors gal veikiau taktikos… Šiaip Jūs teisingai supratote. Tas Öijerio minimas trintukas, kurį turiu ir savo arsenale, visiškai nesikėsina į tikrovės pamatus. Atvirkščiai – jis trina netikrus dalykus, apsimetančius tikrais. Trina – imkim taip ir pavadinkim – masinę tikrovę, kuri kas akimirką audžiama iš konvencijų ir stereotipų, iš surogatų ir sirnuliakrų, iš truizmų ir banalybių. Trintukas, ištrinantis visus-iš-anksto-paruoštus-atsakymus. Ir vaikiškas žaidimas su žodžiu – taip pat, beje, trintukas. Tik nereikia vaitoti, kad trintukui pasidarbavus nieko nelieka. Gal iš pradžių taip ir atrodo – baugu ir tuščia, bet geriau įsižiūrėjus paaiškėja: ogi viskas savo vietose. Nė viena iš tiesų turėta vertybė iš jūsiškės sistemos neprapuolė. Rašytojai su trintukais: gražus įvaizdis. Gal tokie ir turėtų būti XXI a. rašytojai – ne su „laptopais“, ne su žąsies plunksnomis, bet su trintukais. Diversantai, kasnakt paslapčia pasilypėjantys ant parko suolelio ir trinantys neono kaligrafiją. “ Gegužės 27 dieną paskelbtas jaunos dainininkės ir gitaros virtuozės Gabijos Petrauskaitės dainos „Tavęs“ videoklipas nufilmuotas Šiaulių miesto Trakų gavės galerijoje. Videoklipo įrašas čia. 2017 metų rugsėjo mėnesį sukurta Gabijos daina „Silly things“ čia. Daugiau dainininkės G. Petrauskaitės klipų rasite čia Vasario mėnesį „Šiauliai gyvai“ projekto vykdytojai nufilmavo muzikinį videoklipą pagal „Grupės 15’A“ dainą „Tiktai tu“. Protesto dainos gitarai, moters balsui videoklipas čia. Dainai žodžius parašė Agnė Michalenkovaitė, solistė, choro „Chameleonas“ (daugiau apie šį chorą čia) vokalistė. Kitus šios grupės įrašus rasite čia Kas pradėjo šį projektą? Idėjos autoriai – Gintaras Miltenis, Gintas Gascevičius, vaizdo režisieriai – Darius Ančerevičius, Gvidas Bindokas, garso režisieriai – Kęstas Venskūnas, Giedrius Kuzma, animatorius – Emilijus Jocas, dizaineris – Irmantas Myniotas, fotografė – Simona Umaraitė. 2015 metų spalio 26 dieną buvo graži dviejų metų sukaktis, kai pradėti viešinti muzikinio projekto klipai, mieste rengti koncertai. Šiauliečiai sužinojo daugiau apie jaunus muzikos atlikėjus, įvyko koncertas, susibūrė jaunų muzikantų kolektyvai, susitelkė šiauliečių muzikantų fanai. Tris metus vykdytas projektas (2013-2015 metais) reiškė, kad nufilmuota daug muzikinių klipų, kurie išliko „Youtube“ erdvėje, o muzikantai buvo paminėti šio tinklalapio ir Lietuvos žiniasklaidos priemonėse. 2015 metais oficialiame muzikinio projekto tinklalapyje (nuroda čia) skelbiama naujos nuotraukos, nauji muzikiniai klipai nufilmuoti Šiaulių miesto erdvėse. Nauji muzikantai paminėti šiame projekte:
Kas pradėjo šį projektą? Organizatoriai – Gintaras Miltenis, Gintas Gascevičius, vaizdo režisieriai – Darius Ančerevičius, Gvidas Bindokas, garso režisieriai – Kęstas Venskūnas, Giedrius Kuzma, animatorius – Emilijus Jocas, dizaineris – Irmantas Myniotas, fotografė – Simona Umaraitė. Su jaunaisiais talentais bendravo ir juos kalbino šiaulietė Jolita Kirkilaitė. Įdomus straipsnis apie tai čia Animatoriaus E. Joco filmas apie tai kaip buvo sukurtas projekto „Šiauliai gyvai“ logotipas“ čia Pabaigai – oficiali „Facebook“ paskyra sukurta projektui čia Džiugu, kad toks projektas įvyko ir lieka viltis, kad panašūs muzikiniai projektai bus tęsiami. Paruošė A.N. |
Blogeris Aurimas Nausėda rašo apie muziką Šiaulių krašte ArchyvasKategorijos |